Saturday, November 29, 2008

Breakfast in Menumbok

Pada 15.11.08, semua kita ne berkumpul di Menumbok untuk support satu sama lain. Lagipun, untuk bagi the last respect sama Uncle Teck Lun. =| Sedih tia karang. Anyway, pagi ato, makan- makan dulu sarapan, supaya ada tenaga di tengah hari. Koko An, cuba kan membeli lamban Sarimah (Sarimah ka to namanya? ku pun inda pasti), tapi, Sarimah inda ada membuat. Jadi, terpaksa la, pergi ka tamu, depan kedai untuk mambeli kuih muih. Banyak nyamo makanannya. Segala jenis bah, untuk dicuba. Syok juga la.

Sementara menunggu makanan, kami yang di rumah ato, menyediakan minuman tah. Ada yang mau kopi O. Sache, pagi- pagi lagi sudah membuat kopi O nya sendiri. Tapi, oleh kerana suara ramai mau Milo, maka, Milo tah yang dihidang.


Milo ane, Jun-Jun yang buat. Tapi, aku mau jua memberikan last touch, jadi, tambah lagi 2 sudu nescafe. Hehe. Sedap jua.

Lamban Sarimah, inda ada. Ane, antah lamban siapa. Kurang baik hasilnya sebab masih ada beras yang belum masak..inda habis lamban ane, terpaksa dibawa balik ke KK. Makan keesokan paginya. Hehe.


Pulut panggang. Sedap jua, tapi intinya dikit banar. Sikit lagi inda terasa. Oleh kerana, permintaan melebihi bekalan, Mom memotongnya separuh supaya semua orang dapat merasa.


Kuih talam sama Huat Keh putih. Huat Keh ato, rasanya macam biasa. Tapi kuih talam ato, sedap eh. Bkteo, ane tah yang malar di makannya. Tapi, ada chut pa sikit. Setiap kali makan, mau jua dipotong separuh. Haha. Mangsanya untuk menghabisi yang separuh lagi, inda lain, inda bukan....Yau the Mapia.


Nasi lemak mini. Ini tah yang paling ku suka! Damit ja nasi lemak nya. Cute dan sedap. Limited edition banar. Ada yang inda terampit. Nasib jua ku laju. Hehe. Yang hujung satu ato, kuih cucur udang. Ermm..macam biasa ja ato. Sos cilinya, bida.

Close-up, Cucur Udang. =)

Kuih Bingka. Sedap jua. Tapi, mcm ada licak sedikit. Kurang masak atau terlebih air, aku pun inda tau. Bin-Ka-Pu-Lut. Ada to ceritanya. Mun kan tau, tanya tah Ah Ma.


Ane tah, tapai Menumbok. Ane pun, one of the limited edition. 5 bungkus saja. Aku makan sikit ja. Itu pun, mengintu sama bkteo. Rasanya, macam biasa la. Tapai nasi.

Untuk melancarkan penghadaman dan mencepatkan pemprosesan ehem..ehem.., makan lah pisang. Lagi hitam pisang ato, lagi baik. Haha. (^,^)v

3 comments:

Kris and Nadia said...

Adoi bikin sya lapar... jauh ba menumbok nda dpt pg sana ooo...huhu

Unknown said...

Wah..macam safap ja sa nampak tu..hehehehe

s.teo said...

kalau kamu suka makanan kampung, memang sedap tu.. =)

wtf?