Saturday, November 15, 2008

3/3: TAMU GADANG 2008

Tahun ane, tahun terakhir bkteo di UMS (kisah sebelum graduate), jadi supaya inda kempunan, kami ( saya, bkteo & memeng) mengunjung ke Tamu Gadang UMS supaya inda kempunan. jiwa berkobar-kobar banar, pagi ato, sebab inda sabar mau pigi tamu gadang. Apa tah lagi teringatkan kesyiokan Pesta Konvo UKM, bertambah- tambah lagi keexcitedannya. Jadi, dengan harapan besar, dinner di rumah, inda disentuh sebab dengan penuh keyakinan, akan ada banyak makanan di tamu ato.

Setelah sampai, parking pun tidak juga susah sangat kan dicari, memusing tah di tamu ato. round- punya round, indada pun berjumpa bebola yang banyak sekali. Kepala ane, berliur juga kan makan nasi dagang ka, bebola- bebola goreng ka, jus- jus buah- buahan ka, yang murah- murah la, sebab standard student kan..sekalinya, kaciwa ba..dua kali tamu diround, akhirnya membuat keputusan untuk makan di kedai Perkhidmatan Serai Wangi. Serai wangi tia karang..
Ane tah, satu- satunya kedai yang jarang jarang sekali dapat dilihat di kk, sebabnya, ada belanga yang besar..


Menu kedai ato. Kami semua mengorder menu yang paling mahal.
Ano RM5.50 punya..

gambar peserta (L-R: memeng, bkteo)

belanga besa ane tah yang menarik perhatian..
*dalam pikiran* banyak to daging/ ayam nya..

sekali dibukanya, kaciwa ba..periuk di dalam belanga..
sabar saja tah.


kit chai ping. suatu kemestian. kalau inda silap, RM1.80 secawan.


tiga pinggan nasi beriyani/kismis + rendang daging + acar


close up: sedap jua, sebab lapar..

amoi- amoi yang melayan..

No comments:

wtf?