Thursday, November 27, 2008

Light Supper @ Yen Ai Foh Sang

Sejak kebelakangan ane, cuaca di KK inda menentu, pagi cerah berabis, petang hujan lebat tia. Jadi, sebelum jatuh sakit, baik tah jua mun minum- minum liang cha. Lagi pun, ada tia mama ato mengidam kan minum fuchuk yee mee. Hehe.

Translation: "Minumlah kamu orang, supaya sihat selalu." haha.

Yunie kegembiraan sebab kan minum fuchuk yee mee.
Ate Lus sedang membaca menu.
Ibu mengandung sedang memilih makanan. Sekali datang makanannya, banyak jenis.. semua kan dicuba.

Kuih pancit.
Sedap, tapi intinya (gula melaka) manis banar. Mun gigi berlubang, ato sakit to banar.

Lo po Ping (Kuih Lobak). Ane sedap, masin-masin.

Kuo chung (Dumpling). Ane, intinya ayam. Teeta suka makan.

Ane, apa namanya ah? mun merah, namanya Angkeh. Tapi, ane hijau..Chikeh tia pakah. Sedap jua, tapi, macam ada tawar sikit.

Ane tah, Fuchuk Yee Mee. 4 mangkuk (Ah Ma, Yunie, Teeta, Aku + KKC) ba kena order, sama satu lagi, ditapau untuk Uncle Ron. Time order ato, Teeta kena tanya. 'Teeta, what do you want?' Dijawabnya, "i want soup, mummy". Haha, kanak- kanak.

Teeta, senyum- senyum kambing. Yunie (background), katuk- katuk dinding kayu.

Pembahagian harta. Oh ya, waitress ato, mcm adik kawan ku, tapi inda pasti. Berbalik kepada cerita, KKC ada order herbal egg juga, tapi, inda sempat ambil gambar. Teeta, makan sekali, kesedapan, kali kedua, gali-gali tia. Haha. Lucu eh, muanya time ato.


Sibuk mengupas talur..


Posing seketika. Ala, Ah Ma inda sempat. Hehe.

Kesedapan! =)

No comments:

wtf?