Friday, November 28, 2008

Fish Head 'BeeHoon' Soup

Beehoon atau Meehoon? Baru jua ku tau hari ato, BeeHoon ialah mihun dalam hokkien..mun cakap MeeHoon dalam hokkien, ato maksudnya Tepung. (bingung ka? hehe) Jadi, rasanya taukeh ane ialah hokkien lang sebab ditulisnya BeeHoon. Tapi, memang banar tah, time kami makan ato, ada customernya yang order, cakap hokkien. Kami (bkteo & i) menyinggah tempat ane untuk cuba-cuba..

Kedai ane, tiada nama. Tapi, tempatnya ialah sebelah Church of Mary Immaculate, Bukit Padang. Parking spacenya limited banar. Mun kan pigi, bawa ja la kereta kecil-kecil.

A-Must-Drink. Sebenarnya kan order kit chai ping, tapi kit chai nya habis. Lemon sui ping pun ok juga la. Refreshing~

Tom Yam Fried Sliced Fish. RM5.50. Bkteo punya.

Sedap jua. Rasanya, lebih sedap daripada yang ku order. Lain kali, mun pergi lagi, ane tah ku kan order. Tapi, ada jua turn-off nya. Banyak bawang besar yang fresh. Bau mulut to, mun habis makan..

Fried Sliced Fish BeeHoon Soup. RM5.50. Aku yang order.

Boleh la tahan. Tapi, ada tawar sikit. Macam kurang ba, monosodium glutamat nya.
Next trip, Tom Yam Soup tah.

No comments:

wtf?