Tuesday, August 26, 2008

Melaka Darul ........

Melaka Negeri Bersejarah. Nasi ayam ketul. Tulisan cina ato, inda ku tau apa yang ditulis. Nasi ayamnya, okay juga la. tapi, rasanya ada lagi nasi ayam lain yang lebih sedap. Bentuknya saja special. Bulat- bulat.
CheMi

Aku.. ;p

Lepas makan, kami ke muzium..banyak eh, kan diliat. Ada lima pakah muziumnya, inda jalan habis. inda cukup masa. Lain kali saja ah, sambung.
Syok jua muzium ato, segala- gala yang belajar time sekolah dulu- dulu, teringat balik. Segala Parameswara, duit kupang, penjajahan Jepun, penjajahan British dan banyak lagi. Semua pun ada.

ane, kapal Jipun yang mendarat di perairan Tanah Melayu (kalau inda silap la)


Orang Jepun dan bendera Jepun.
Negera matahari terbit. Sikap pandang ke Timur. Nippon.

Nenek ane, bercucuk tanam. Zaman Peleolitik.

Pemandangan ane cantik, sambungan yang benar dan lukisan. Pandai orang yang melukis ato.

Nenek bercucuk tanam jua. Tapi, ane stail Zaman Mesolitik. Mesti mau bangkang2 sikit.
Hahaha.

Ane lagi, satil bercucuk tanam, stail Zaman Batu.

Permandangan ane pun cantik.

Ane pun cantik juga. Rumah lukisan dan rumah sebenar. Cuba tah tengok bagus- bagus.


Uncle Kuppuramasamy menjual majalah semasa Malayan Union ditubuhkan.
Majalah ato, untuk berita- berita hangat pasal Malayan Union.

Duit yang digunakan semasa zaman Mesolitik.

Ane, ku kan mengambil gambar tuaci, CheMi dan AhMeng, tapi, CheMi tertutup mukanya. Tuaci pula sibuk makan cendol original melaka. Nyanyat banar.

Ku ambil lagi sekali, CheMi dengan Tuaci, tapinya, Tuaci masih lagi asyik makan cendol ato. Gao banar. Biar tah. Tuaci memang begini. hahaha.

Last but not least, Jonker Walk.. syok tapi PENAT!!!! kan patah kaki ato. Siao eh..

Hahaha. Selepas penat berjalan, ada tah perkhidmatan mengurut. RM100 satu jam. Siapa mau?

No comments:

wtf?