Monday, August 6, 2007

ABC testing...123

ai..lama inda membasahkan blog ane....amacam jua nda dapat online bah di sandakan ato... mari tah aku memberi serba sedikit gambaran apa yang telah berlaku....selain daripada gambar yang kamu sekalian tengok di friendster, ada lagi gambar-gambar yang sewaktu dengannya...


ane ialah jalan ke kilang ku waktu musim hujan. jalannya lumpur berabis..sampai kalau kamu ada 4 WD pun tiada guna...inda terjalan juga to...kalau inda champion menjalankan krita, tersangkut dan terpaksalah kamu bermalam di jalanan sampai ada orang jumpa waktu melalui jalan ini pasal line telefon pun nda baik.



ane tah jalan yang sama waktu lebih kurang kering lah...mau jua ditelepon Karam Singh Walia tapi managerku nda berani berhadapan dengan TV kalau si Karam datang...jadi nda jadi lah aku merepot ke TV3...

jalan sudah tah paling susah....apakan lagi kilangnya...orangnya orang Sungai...orang sana cakap diorang pandai ilmu hitam...jagalah kalau menyebabkan kemarahan sama orang-orang sini...tapi setakat ini aku masih ok....

waktu aku baru mau pindah ke rumah baruku...(sekarang aku ada rumah sendiri) aku sibuklah membersihkan dan mengkilatkan cermin-cermin tingkap...tetiba aku terjumpa kumbang 'rhino' yang dipercayai adah salah satu perosak kelapa sawit berada di dalam rumah. takut eh...besar sapitnya....



aku ada jua memelihara kucing. mula-mula aku jumpa ba dalam kilang...ada 4 ekor...hari-hari aku bari makan sardin....lepas to aku balik kk seminggu.bila aku balik kilang...tinggal tia 2 ekor....aku rasa sudah tia terproses yang 2 ekor ato....oleh kerana kesiankan kucing-kucing ato...aku pun membawa pulang untuk dipelihara. satu ekor telah meninggal dunia akibat sakit cirit-birit yang pada masa ato menjadi penyakit berjangkit antara kucing-kucing...sudah puas aku memberi makan...vitamin C 1000 la...panadol 650 la...nda jua...last-last meninggal, tinggal tia satu lagi...ane tah rupanya..masih lagi anak kucing...namanya si miaw...gambar diambil sewaktu menemani aku bermain badminton waktu malam...



cukup tah crita di Sepagaya...aku kan meng'post' gambar waktu makan ABC ba di tanjung aru...aku tau lambat tapi nda apa...sharing ba kan....



ane gambar yang direject...tapi rupa-rupanya masih dalam handphone.......hahha...sandra rakus sampai hidung pun kambang....si puzy lagi tah...bibi mukanya..

ok lah...karang marah pula diorang..

pada 12 July...aku membawa staf aku seramai 6 orang melawat dari sandakan ke kota marudu, tempatku cadet duluuuu..... 2 krita to....bukan sanang kan membawa orang bejalan melawat...nasib baik managerku sporting jua...
dalam perjalanan gambar yang aku kira paling cantik....pemandangan sawah padi dan gunung kinabalu....




bah...boring sudah ne....esok kan pergi kursus ISO 9001:2000 lagi...kan tidur awal....
kepada yang rindu che-che mimi...hahhahaha...













No comments:

wtf?