Saturday, January 19, 2008

DI pagi Sabtu yang hening..

Pagi ato, ku bangun jam 7.40am..pasto, ku SMS tia si Ndabanama, untuk makan yi mien/ pan mien di Lido..tapinya, Ndabanama mau lagi tidur skijap..jadi, berjanji tah breakfast jam 8.30am..mandi punya mandi, berhias punya berhias, berusai punya berusai sampai tia jam 9.10am..masa kan mencari parking untuk makan yi mien, ada tia panggilan dari koko choo, kan mengajak makan ngiu chap di menggatal..bah, apa lagi..memendam rasa liao makan ngiu chap menggatal ato selama beberapa bulan..siao eh..

jadi, berpusing tah balik ka tempat koko choo..sampai di rumah koko choo, makan lagi egg tart, bermain-main dengan yunie, bertanya khabar sama Ah Ma, etc..hujung- hujung 10.30 am baru bertolak untuk ke meggatal untuk mengasak ngiu chap ato.. on the way ato, terbayang2 bayang tia ngiu chap ane..tanya pasal kepekatan sup, tanya pasal sambal cacapan, tanya pasal tempatnya yang tertapuk..hedeeeh, pun sia sia eh..

masa perjalanan di highway menggatal ato, tiba-tiba ada tia kon merah di tengah-tangah jalan, menutup satu lane jalan raya..dari jauh lagi ku nampak, jadi ku brek tia and signal kan ke lane yang sebelah..tapi, ngam- ngam ada lori besar, tidak dapat ku potong..terpaksa tah ku berhenti..sekalinya, tiba- tiba ada bunyi screeching tyre, yang aku pasti bukannya dari proton punya tayar..trus, tiba- tiba THUUUuUP! kena langgar tia eh..krus semangat eh..bergagar eh tangan dan kaki..nasib baik juga ada koko choo..inda jua ku takut sangat..

kereta yang terlibat: proton SL717, honda biru dan 4FWD putih(inda ku tau namanya eh, pajero lama mangkali to ah)..proton di depan, honda biru di tengah- tengah, 4FWD di paling belakang..menurut undang- undang, kereta belakang yang selalunya bersalah..


ane tah keadaan kereta yang melanggar SL717..
honda ane kena langgar oleh 4FWD putih..

ane, bahagian yang melanggar proton..

bkteo sedang mengambil gambar sebagai bukti..

ane tah keadaan proton..nah, lain kali, tau la kamurang, beli proton lebih bagus daripada honda..biar pun proton ane kan rubuh saja inda, tapi, kuat nyamu..sampat lagi ba ku berposing di tengah- tengah highway..lori- lori yang limpas pun meliat..sopan ku eh..

memandangkan proton yang paling inda teruk, ku inda mau terlibat dengan polis eh..koko choo yang tolong menyiksa sama orang ato..kami berbincang- bincang, pikir kan minta rm50..sekalinya , pukulan koko choo, dapat ba rm100..hehe.


berjaya..

berjaya!! selepas menukar plat number yang patah, ada tia lagi baki rm70..lapas to, ke mana lagi, menghantam ba di KFC..

inda ba, bumper ato, mau juga di repair sedikit- sedikit..lain kali tah..

No comments:

wtf?