Tuesday, July 14, 2009

AL-KISAH BEG URBAN (beg satu ada sapit di atas)

al-kisah ane berlaku lama liao, ku pendek-kan cerita: pada suatu hari seperti biasa, me and mom pegi ke bank Puput utk bank-in luit, seperti kebiasaan-nya juga, lepas bank-in luit kami akan ke Supermarket. setibanya di Supermarket (G*MART), seperti kebiasaan-nya ku akan simpan beg puaka bank-in di counter penyimpanan. pada hari tersebut ada dua sekuriti on duty, seorg laki-laki berumur & seorg bini-bini berumur.

oleh kerna pada hari itu pembelian agak banyak, secara tidak sengaja ku terlupa ambil beg puaka ato di kaunter penyimpanan. straight saja ke kereta. sampai di kereta mom tanya, baru ku teringat.

hari tersebut hari rabu, so malas tah kan ambil beg ato memandangkan hari 5 pun pegi Puput juga..
-----
sesampainya hari 5, skali mom pegi G*MART, indada sudah beg puaka ato! bilang sekuriti ato ada org ambil sudah. tapi tag nombor masi ada sama mom so mcmna boleh orang lain ambil? CBLLTT! indada tanggungjawab banar sekuriti ato! lapasto mom report ke manager G*MART. pihak G*MART pun inda puas hati dgn perbuatan sekuriti ato. mereka bilang akan tolong siasat, pasal sepatutnya mun indada org ambil barang (lupa ka apa ka) sekuriti mesti bagi barang ato simpan di office. ane indada, sial banar sekuriti ato mau sj ku pulas. mmg pencuri to!

setibanya hari isnin, bag ato masi indada, kali ane panas tah ku, ku confront sekuriti ato ku tanya kenapa kau ane palui banar tag ato masi ada sama ku tapi barang ilang? mun bukan kau curi jadi apatah? bilis? CB banar sekuriti ato muanya lagi palui-palui (org tua bah, inda seberapa paham, jalan ceritanya pun inda kukuh so mesti dia yg curi). lapasto ku gertak nyangku kan lapor pulis, dia jawab "bah lai lah". inda kau panas ka? sesudah balik ke station ku talipon bossnya di KAWALAN PERWIRA SDN. BHD. ku baritau nama dua org sekuriti ato nyangku bayar balik beg ato. nasib jua boss ato bekurapak bisai. nya boss ato biar dia yg siasat. bah nyangku.

setibanya hari 3, pegi lagi G*MART. ada sdh bag ato! WEEEEE! nya sekuriti ato ada org KUALA PENYU tersalah ambil! AHHHHH CB LAH!

inilah mangsa culik tersebut! dikembalikan beserta SURAT! YAY!

HAHAAH! CBLLTT! *click to enlarge*

isi-kandungan surat tersebut:

Saya ChoNg SHEN CHIN
NO 29 JaLan KaiuL Kuala
PENyU
saya miNTa maaF
anak saya bawa ini bag
pada hari RAbu bag sama saya
sudah bawa rupa nya di tarik
Kami punya bag yang NO
026 rupa nya dia balakang
bawa Lagi beg satu ada sapit
di atas.
saya minta maaf kapada
peNGawal yang manjaja
dan 6 mari BfoRT

yang Banu

CHONg SHEN CHIN
KaIuL K PENYU
-----
HAHAAH LETTER OF THE YEAR! kan panas pun inda jadi bah HAIIZ.. what i can say is CBLLTT!

sekian. pizzout.

No comments:

wtf?