Friday, June 5, 2009

Once Upon a Time in Korea, Part I

Bah kick ehh.. Lama liao gua bo blog.. Kana sound liao oleh founder, kalau nda blog dlm masa terdekat kan kana nuke/ban/kick.. Hehe.. Bah blog pasal mknan tah ku, takut bangas simpan lama2 dlm folder.. Ani tah antara mknan yg telah ku lahap sepanjang di Korea dulu.. Ani mee seeweed.. Biasa ja, nothing special.. Kau pun tau ba tu...
Next, ani nasi tuna extra topping telur mata kerbau/lembu... Bah ming jgn de makan, ada kaitan sama kerbau/lembu jua ni... Dont pray2... Kebykan mknan Korea ani merah2 n padas2 ja... Keluar jua la paluh sama gatal2 jua la kepala kalau mkn...
Ani, bkn jua la gua tambirang, sini(Japan) pun ada.. Nasi dililit seeweed... Tangahnya ada la inti sayur2... Inti tangahnya ikut kedai lain2 la... Boleh la, pasal korea famous seeweed kan... Bkn gua kong ge la, lang kong la....
Ok next, nasi sotong... Mcm biasa la merah n padas.. Siring2nya ato side dishes.. Di korea ani, kalau order apa2 ja mknan, free side dishnya.. Side dish nya selalu kana bagi 2,3,4 miato la... Yg wajib ada kimchi la...
Ani smpi half way br teringat kan ambil pic.. Haha.. Ani kalau di Japan kana panggil chijimi.. Tp dgr2 di Korea namanya lain... Ada lg cacapannya... Roti canai Korea pakah ni...
Ani kalau di Japan kana panggal bibinbap.. Gua antam spell ja ni, gua spell ikut apa yg gua dgr.. Haha... Mcm claypot rice jua la system masaknya.. Cuma intinya lain...
Ani sup padas,merah toufu.. Gua smpi Korea mlm, ani tah main dish yg gua mkn 1st masa smpi.. Sini chopstick nya mmg basi.. Dgr2 dr zaman dulu2 mmg guna basi, pasal takut ada poison dlm mknan.. Kalau basi, kalau ada poison, karang basi ato tkr color, kunun2nya la....
Ani bibinbap jua, tp intinya lain skit sama yg di atas ato.. Mcm ada pic mknan ja yg gua termiss kan upload... Bah, ani pun ok liao bah kan? Byk jua sdh ni... Bah, blog e denang.. Ku dangar2, siapa rajin blog, karang founder kan lanja mkn... Bah, kali ani mknan ja la, tanpa model... Karang mun gua free2 lg, br blog pasal spot2 yg gua pigi time di Korea.. Haha.. Skrg bkn jua free, tb2 ja bermood kan memblog... Bkn gua chut pa ahh... Bah, pizzout!!!

1 comment:

Unknown said...

Wah look tasty to me..

wtf?